Jak działają prostowniki Keepower?
W pierwszej fazie ładowania akumulatora głęboko rozładowanego- fazie ładowania miękkiego- podają mały prąd w celu odsiarczenia płyt akumulatora oraz przygotowania do przyjęcia prądu o dużym natężeniu. Następnie akumulator jest wzbudzany szybkimi impulsami prądu o dużym natężeniu.Do nabycie w e-moto.pl w cenie 230zł
PARAMETRY TECHNICZNE:
Producent: INELCO | Wymiery: dł 140 - sz 90 - wy 50 |
Gwarancja: 24 miesiące | Model: Small |
Napięcie znam zasilania: 230 Volt | Napięci znam wyjściowe: 12V |
Prąd szczytowy ładowania: 4A (Amper) | Instrukacja: w j.polskim |
Pojemność akumulatora: 3-80Ah (Ampero/godz) | Klasa ochronności: IP65 |
Automatyczna Ładowarka
Nowej Generacji
Keepower SMALL
Służy do bezpiecznego ładowania wszelkiego rodzaju akumulatorów w:
samochodach,
motocyklach,
przyczepach kempingowych,
łodziach,
kosiarkach
oraz małych pojazdach
zasilanych z akumulatorów 12V.
Nowej Generacji
Keepower SMALL
Służy do bezpiecznego ładowania wszelkiego rodzaju akumulatorów w:
samochodach,
motocyklach,
przyczepach kempingowych,
łodziach,
kosiarkach
oraz małych pojazdach
zasilanych z akumulatorów 12V.
W przeciwieństwie do prostowników tradycyjnych zbudowanych w oparciu o transformator, skonstruowane są w oparciu o wydajną przetwornicę wysokiej częstotliwości sterowaną mikrokontrolerem. Różnica ta pozwala na precyzyjną regulację wielkości prądu ładowania. Ta właściwość jest szczególnie ważna w fazie początkowej ładowania akumulatora głęboko rozładowanego oraz w fazie ładowania końcowego.
Zastosowane rozwiązanie pozwala także na długotrwałą obsługę akumulatorów przechowywanych przez długi czas bez zagrożenia zasiarczeniem lub przeładowaniem.
Prostownik Keepower Small może być użyty do ładowania akumulatorów motocyklowych z wykorzystaniem trybu Bike Charging (Ładowanie motocyklowe). Prąd ładowania w tym trybie jest równy 1A. Może być używany nawet w warunkach opadów atmosferycznych.
Po naładowaniu akumulatora prostownik przechodzi do fazy testowania. Mikrokontroler analizuje zmiany napięcia spoczynkowego na zaciskach akumulatora sprawdzając, czy wszystkie ogniwa są sprawne.
Prostowniki Keepower posiadają wbudowany tester stanu akumulatora. Pozwala on na ocenę stanu akumulatora bez konieczności podłączania prostownika do zasilania. Wystarczy podłączyć prostownik do zacisków akumulatora, aby otrzymać informację o stopniu jego naładowania w skali 5-cio stopniowej: głęboko rozładowany, rozładowany, naładowanie niskie, naładowanie średnie, naładowanie całkowite.
Wyposażenie
Każdy prostownik dostarczany jest wraz z kompletnym wyposażeniem umożliwiającym rozpoczęcie pracy. Zestaw zawiera prostownik, zaciski klemowe, kabel motocyklowy, adaptor zapalniczkowy oraz instrukcję obsługi w 17 językach, w tym w języku polskim.
prostowniki Keepower
Innowacja.
Ładowarki Keepower skonstruowane są w oparciu o wydajną przetwornicę wysokiej częstotliwości sterowaną mikrokontrolerem, pozwalającą precyzyjnie zmieniać wielkość prądu ładowania. Prąd ładowania jest dostosowywany do stanu akumulatora. Wszystkie modele posiadają funkcję testera akumulatorów.Bezpieczeństwo.
Ładowarki Keepower zabezpieczone są na poziomie układów elektronicznych przed:błędną polaryzacją, zwarciem zacisków w trybie ładowarki, przeciążeniem ładowarki, a także przed przeładowaniem akumulatora. Nie jest możliwe uszkodzenie ładowarki poprzez przeciążenie elektryczne.
Jak działają prostowniki Keepower?
W pierwszej fazie ładowania akumulatora głęboko rozładowanego- fazie ładowania miękkiego- podają mały prąd w celu odsiarczenia płyt akumulatora oraz przygotowania do przyjęcia prądu o dużym natężeniu. Następnie akumulator jest wzbudzany szybkimi impulsami prądu o dużym natężeniu.Następujące po sobie fazy ładowania to:
- faza ładowania pełnego: przebiega stałoprądowo, do momentu naładowania akumulatora w 85%. Dla poszczególnych modeli wielkość prądu ładowania pełnego wynosi: Small- 4A, Medium-8A, Large-15A, XL-con-30A dla akumulatorów 12V lub 15A dla akumulatorów 24V, a dla modelu XL-pro jest to od 1Ado 30A dla akumulatorów 12V lub od 1Ado 15A dla akumulatorów 24V, przy czym wielkość prądu ładowania dostosowana jest do pojemności ładowanego akumulatora. Pojemność ładowanego akumulatora, jego typ a także tryb pracy ładowarki wybierane są przez użytkownika w trakcie wprowadzania żądanych parametrów pracy-kroku poprzedzającego rozpoczęcie działania ładowarki. Ładowanie pełne kończy się, gdy napięcie na zaciskach akumulatora osiągnie 14.0V w trybie Ładowanie normalne lub 14.4V w trybie Ładowanie zimne.
- faza nasycania stałonapięciowego kończącego się w momencie naładowania akumulatora w 98%.
- faza ładowania końcowego przebiegająca stałoprądowo.
- dla trybu” Ładowanie normalne”, przeznaczonego do ładowania akumulatorów kwasowo-ołowiowych (mokrych, typu otwartego i zamkniętego) oraz żelowych w normalnych temperaturach przy napięciu 14.4V
- dla trybu „Ładowanie zimne”, przeznaczonego do ładowania akumulatorów kwasowo-ołowiowych (mokrych, typu otwartego i zamkniętego) oraz żelowych w warunkach, kiedy temperaturach elektrolitu spada poniżej -5oC oraz do ładowania większości modeli akumulatorów AGM przy napięciu 14.8V.
Ładowarki Keepower (z wyłączeniem modelu Small) posiadają funkcję podtrzymania napięcia 13.5V w instalacji elektrycznej pojazdu, szczególnie przydatną przy wymianie akumulatora. Model Small może być użyty do ładowania akumulatorów motocyklowych z wykorzystaniem trybu Ładowanie motocyklowe. Prąd ładowania w tym trybie jest równy 1A.
Modele XL-con i XL-pro obsługują także akumulatory 24V.Zostały wyposażone w czujnik temperatury umieszczany w trakcie ładowania na akumulatorze i pozwalający mikrokontrolerowi zmieniać sposób ładowania w zależności od zmian temperatury ładowanego akumulatora.
Model Keepower XL-pro wyposażony jest w menu -Navigator- pozwalające na: wybór trybu pracy (Laduj-tryb ładowarki, Boost-tryb wzbudzenia akumulatora silnie zasiarczonego, Zasilacz-tryb podtrzymania napięcia), wskazanie pojemności akumulatora [Ah] oraz jego typu (Wet-kwasowo-ołowiowy, Gel-żelowy, AGM). Wskazanie pojemności akumulatora wiąże się ze wskazaniem wielkości prądu użytego w fazie ładowania pełnego, co uwidocznione jest w treści menu.
Korzyści płynące z używania ładowarki Keepower:
- Użytkownik nie traci czasu na dozorowanie procesu ładowania, ponieważ nie jest konieczny nadzór użytkownika -akumulator ładowany jest automatycznie, bez ryzyka jego przeładowania.
- Użytkownik nie traci pieniędzy, ponieważ ładowanie Keepowerem nie skraca „życia” akumulatora-sposób ładowania spełnia wszystkie wymogi stawiane przez producentów akumulatorów.
- Nie ma potrzeby kłopotliwego odłączania akumulatora od instalacji elektrycznej pojazdu- ładowanie Keepowerem w sposób zgodny z instrukcją jest bezpieczne dla elektroniki zamontowanej w pojeździe.
- Możliwość długookresowej obsługi akumulatora bez ryzyka przeładowania, z uwzględnieniem okresów naturalnego samoczynnego, częściowego rozładowania się. Szczególnie przydatna przy obsłudze akumulatorów zainstalowanych w urządzeniach wykorzystywanych sezonowo. Ładowarkę można podłączyć po sezonie i odłączyć przed kolejnym sezonem pracy. W tym czasie akumulator poddawany jest procedurom obsługi długoterminowej.
Opis pracy ładowarki w poszczególnych fazach ładowania na przykładzie modelu Keepower XL-pro:
Ładowanie miękkie:
Faza ładowania miękkiego stosowana jest w przypadku głębokiego rozładowania akumulatora. Akumulator ładowany jest prądem o niskim natężeniu (15% wielkości prądu wskazanego przy wyborze pojemności ładowanego akumulatora zaokrąglone w górę do pełnych jednostek) do chwili, gdy będzie w stanie przyjmować prąd o dużym natężeniu.
Odsiarczanie:
Faza odsiarczania stosowana jest w przypadku, gdy akumulator wykazuje cechy zasiarczenia.
Ładowanie pełne:
Podczas tej fazy akumulator ładowany jest prądem o stałym natężeniu (o wielkości wskazanej podczas wyboru pojemności akumulatora) do chwili osiągnięcia naładowania na poziomie 85% całkowitej pojemności. Możliwe jest uzyskanie prądów o wielkości od 1A do 30A dla akumulatorów 12V oraz od 1A do 15A dla akumulatorów 24V.
Nasycanie (sygnalizacja: miga dioda Naładowanie średnie):
Jest to faza, podczas której akumulator ładowany jest przy utrzymywaniu stałej wartości napięcia do chwili osiągnięcia 98% całkowitej pojemności.
Ładowanie końcowe (sygnalizacja: miga dioda Naładowanie całkowite):
Jest to faza, podczas której akumulator ładowany jest w warunkach stałej wartości natężenia (15% wielkości prądu wskazanego przy wyborze pojemności ładowanego akumulatora zaokrąglone w górę do pełnych jednostek), do chwili osiągnięcia 100% całkowitej pojemności. Napięcie końcowe jest podwyższone w stosunku do fazy ładowania pełnego o 0,4 V.
Testowanie (sygnalizacja: miga dioda Naładowanie całkowite):
Jest to faza, podczas której prostownik sprawdza, czy wszystkie ogniwa w akumulatorze są sprawne.
Ładowanie zachowawcze (sygnalizacja: świecenie ciągłe diody Naładowanie całkowite):
Celem ładowania zachowawczego jest utrzymanie akumulatora przez długi czas w stanie gotowości do użycia. Ładowarka cały czas kontroluje napięcie w sposób ciągły, a z chwilą, gdy spadnie ono poniżej 12,6V dla akumulatora 12V lub 25,2V dla akumulatora 24V, rozpoczyna ponowne ładowanie.
Ładowanie przyspieszone (sygnalizacja: miga dioda Akumulator rozładowany):
Faza ta stosowana jest w celu pobudzenia akumulatora znajdującego się w stanie głębokiego rozładowania. Pobudzanie to dokonywane jest w sposób “inteligentny”. Przez pół godziny prostownik ładuje akumulator maksymalnym prądem (wskazanym poprzez wskazanie pojemności akumulatora), a następnie sprawdza, czy akumulator jest gotowy do ładowania normalnego. Jeśli tak- następuje procedura ładowania normalnego. Jeżeli wartość napięcia akumulatora wskazuje, że akumulator nie jest gotowy, ponownie przeprowadzane jest ładowanie pobudzające. Operację tę prostownik powtarza cztery razy, a jeżeli to nie przyniesie pożądanego rezultatu, wówczas sygnalizowany jest błąd.
Tryb „zasilacz” (sygnalizacja: świecenie ciągłe diody Naładowanie całkowite):
Tryb „zasilacz” używany jest w celu uchronienia urządzeń elektronicznych przed skasowaniem danych (np. kodu dostępu do radia, ustawień komputera sterującego pracą silnika) wówczas, gdy zamierzamy odłączyć akumulator od instalacji elektrycznej pojazdu, a także, gdy samochód jest ustawiony na stałe (np. w salonie wystawowym) i nie ma włączonego silnika, a istnieje potrzeba korzystania z jego urządzeń zasilanych energią elektryczną. W przypadku przeciążenia wyświetlony zostanie komunikat „. Jeżeli przeciążenie przekroczy dopuszczalną wartość, prostownik wyłączy się dla ochrony swoich obwodów wewnętrznych. Dla umożliwienia aktywacji trybu „zasilacz” prostownik musi być połączony z akumulatorem.
Zwracamy uwagę, że przy pracy prostownika jako zasilacz nie jest aktywna funkcja ochrony przeciwiskrowej.
Szybkie zamówienie:
Telefon: (91) 38 31 119
GaduGadu: 3164520
e-mail: sklep@e-moto.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz