Moc zamknięta w żelu
Pierwsze powstały jeszcze w połowie ubiegłego wieku. Obecnie znajdują coraz szersze zastosowanie także jako akumulatory samochodowe. Choć po dziś dzień niektórzy nie potrafią sobie wyobrazić elektrolitu w innej postaci niż ciecz prawdą jest, że od ponad 50 lat akumulatory żelowe istnieją i mają się coraz lepiej.
Elektrolit wszystkim dość podświadomie kojarzy się z cieczą i nie ma w tym nic dziwnego w końcu od zawsze nią był. Wszystko jednak zmieniło się w 1957 roku kiedy to Otto Jache pracujący dla firmy Sonnenschein wymyślił i opatentował technologię dryfitGel (potocznie po polsku zwaną żelową).
Na sucho?
W akumulatorach żelowych, elektrolit nie występuje w postaci płynnej, a jest zamknięty w żelu. Konsystencja żelowa powoduje, że elektrolit potrafi działać w najbardziej ekstremalnych pozycjach i nie rozlewa się przy ewentualnym przebiciu obudowy. Akumulatory żelowe posiadają nadzwyczajnie niski poziom samorozładowania dzięki czemu mają ponad 80% nominalnej pojemności po przechowywaniu ich przez okres 6 miesięcy, a po okresie 2 lat potrafią zachować nawet do 60% pojemności - bez doładowywania. Dzięki takim właściwościom akumulatory te idealnie nadają się do pojazdów eksploatowanych sezonowo, jak na przykład motorówki, quady, ścigacze itp. itd. Nie wyklucza to wcale jednak używania ich np. do aut osobowych.
Zastosowania
Akumulatory z technologią żelową służą głównie do profesjonalnych zastosowań systemów, które wymagają dłuższego okresu eksploatacji przy nierównym rozładowaniu i ładowaniu (np. przy korzystaniu z energii słonecznej). Tak naprawdę jednak największa ich zaletą jest bardzo niski stopień samorozładowania. Stąd też bardzo często stosuje się je jako źródła mocy w pojazdach terenowych, w instalacjach wykorzystujących energię słoneczną i w łodziach.
Akumulatory żelowe lepiej odprowadzają ciepło wytwarzane w akumulatorze przy przepływie prądu. Są również bardziej odporne na wibracje i wstrząsy. Ta zaleta ma znaczenie w zastosowaniach mobilnych i przenośnych. Dodatkowo akumulatory bezobsługowe wykorzystują proces rekombinacji czyli reakcje chemiczne, dzięki którym tlen i wodór powstające przy przeładowaniu i w klasycznym ogniwie wydalane do atmosfery, pozostają w akumulatorze w postaci wody i eliminują konieczność jej uzupełniania.
„Żel” w Polsce
Chcąc udostępnić przemysłowi samochodowemu nadzwyczaj udaną i w pełni dopracowaną technologię żelowych akumulatorów Sonnenschein dryfit, grupa EXIDE skorzystała z synergii możliwości swoich firm. Wynik, to nowy akumulator EXIDE GEL, łączący zalety obu rodzajów akumulatorów dryfit – dryfit SportLine i dryfit Start – w celu uzyskania optymalnych standardów jakości. We wszystkich zastosowaniach EXIDE GEL zapewnia niezawodny rozruch i maksymalny dopływ prądu przy wysokiej cykliczności. Akumulatory EXIDE GEL oferują nadzwyczaj szeroką gamę zastosowań, dając sprzedawcom specjalizującym się w akumulatorach to, czego im akurat potrzeba do uzupełnienia swojej oferty.
Elektrolit wszystkim dość podświadomie kojarzy się z cieczą i nie ma w tym nic dziwnego w końcu od zawsze nią był. Wszystko jednak zmieniło się w 1957 roku kiedy to Otto Jache pracujący dla firmy Sonnenschein wymyślił i opatentował technologię dryfitGel (potocznie po polsku zwaną żelową).
Na sucho?
W akumulatorach żelowych, elektrolit nie występuje w postaci płynnej, a jest zamknięty w żelu. Konsystencja żelowa powoduje, że elektrolit potrafi działać w najbardziej ekstremalnych pozycjach i nie rozlewa się przy ewentualnym przebiciu obudowy. Akumulatory żelowe posiadają nadzwyczajnie niski poziom samorozładowania dzięki czemu mają ponad 80% nominalnej pojemności po przechowywaniu ich przez okres 6 miesięcy, a po okresie 2 lat potrafią zachować nawet do 60% pojemności - bez doładowywania. Dzięki takim właściwościom akumulatory te idealnie nadają się do pojazdów eksploatowanych sezonowo, jak na przykład motorówki, quady, ścigacze itp. itd. Nie wyklucza to wcale jednak używania ich np. do aut osobowych.
Zastosowania
Akumulatory z technologią żelową służą głównie do profesjonalnych zastosowań systemów, które wymagają dłuższego okresu eksploatacji przy nierównym rozładowaniu i ładowaniu (np. przy korzystaniu z energii słonecznej). Tak naprawdę jednak największa ich zaletą jest bardzo niski stopień samorozładowania. Stąd też bardzo często stosuje się je jako źródła mocy w pojazdach terenowych, w instalacjach wykorzystujących energię słoneczną i w łodziach.
Akumulatory żelowe lepiej odprowadzają ciepło wytwarzane w akumulatorze przy przepływie prądu. Są również bardziej odporne na wibracje i wstrząsy. Ta zaleta ma znaczenie w zastosowaniach mobilnych i przenośnych. Dodatkowo akumulatory bezobsługowe wykorzystują proces rekombinacji czyli reakcje chemiczne, dzięki którym tlen i wodór powstające przy przeładowaniu i w klasycznym ogniwie wydalane do atmosfery, pozostają w akumulatorze w postaci wody i eliminują konieczność jej uzupełniania.
„Żel” w Polsce
Chcąc udostępnić przemysłowi samochodowemu nadzwyczaj udaną i w pełni dopracowaną technologię żelowych akumulatorów Sonnenschein dryfit, grupa EXIDE skorzystała z synergii możliwości swoich firm. Wynik, to nowy akumulator EXIDE GEL, łączący zalety obu rodzajów akumulatorów dryfit – dryfit SportLine i dryfit Start – w celu uzyskania optymalnych standardów jakości. We wszystkich zastosowaniach EXIDE GEL zapewnia niezawodny rozruch i maksymalny dopływ prądu przy wysokiej cykliczności. Akumulatory EXIDE GEL oferują nadzwyczaj szeroką gamę zastosowań, dając sprzedawcom specjalizującym się w akumulatorach to, czego im akurat potrzeba do uzupełnienia swojej oferty.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz